Monday, February 8, 2010

Inovasi Bedak Sejuk.



Dalam setiap perincian menjaga kecantikan, wanita amat menitikberatkan produk atau bahan yang mampu memberikan kesan secara maksimum. Biasanya produk yang tidak mengandungi bahan kimia menjadi pilihan kerana risiko alahan agak kecil. Justeru itu, Moden vs Tradisional kali ini menampilkan produk kecantikan yang masih mendapat tempat di hati golongan wanita iaitu bedak sejuk.

Sebelum kewujudan produk-produk kecantikan moden, golongan wanita menggunakan bedak sejuk untuk mengekalkan kecantikan wajah. Tetapi sehingga ke hari ini, ia masih digunakan lagi tetapi diberi suntikan nafas baru terhadap bahan kandungannya.

TRADISIONAL:

Jika dahulu, bedak sejuk dihasilkan menggunakan beras yang dimasak sehingga menjadi nasi. Kemudian ia dilenyek sehingga hancur lumat. Setelah itu, nasi yang telah dilenyek hancur itu dikeringkan sehingga menjadi kepingan-kepingan halus. Untuk menggunakannya, kamu perlu menambah sedikit air sebelum disapu rata pada wajah kamu. Dalam zaman yang serba moden ini, pelbagai produk telah melalui inovasi termasuk bedak sejuk. Inovasi telah menjadikan bahan kandungan bedak sejuk lebih berkualiti.

MODEN:

Kecanggihan teknologi telah mengubah cara penghasilan dan bahan kandungan bedak sejuk. Yang terdapat di pasaran kini, rata-ratanya dihasilkan melalui kecanggihan teknologi untuk memprosesnya. Dari segi bahan kandungan pula, terdapat bedak sejuk yang dicampurkan dengan susu kambing dan sebagainya membuatkan bedak sejuk tetap menjadi pilihan golongan wanita yang tidak suka memilih produk kecantikan yang dihasilkan dengan bahan kimi

No comments:

Post a Comment